Now Reading
Ζωή Ζενιώδη – Μαέστρος, Διεύθυνση Ορχήστρας

Ζωή Ζενιώδη – Μαέστρος, Διεύθυνση Ορχήστρας

Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, εργάζεται ως μαέστρος και πιανίστρια στην Αμερική, την Ασία και την Ευρώπη. Έχει διευθύνει ορχήστρες όπως οι BrnoPhilharmonic, SouthCzechPhilharmonic, TokyoStarSymphonicOrchestra, OrchestraClassicaToscana, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ, Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, ενώ έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με την Εθνική Λυρική Σκηνή και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Είναι μέλος του InstituteofWomenConductors και ήταν η πρώτη γυναίκα που διηύθυνε στην OperaSouthwest στο Νέο Μεξικό.

Ποια ήταν η κορυφαία στιγμή επιβράβευσης του έργου σας;

Έχω επιβραβευτεί αρκετές φορές με διάφορους τρόπους και το γεγονός ότι όλες οι ορχήστρες ή όπερες που έχω συνεργαστεί με καλούν κατευθείαν μετά το τέλος της συνεργασίας μας  για επόμενη συνεργασία, είναι κορυφαία επιβράβευση. Το πιο σημαντικό όμως είναι να ξέρεις ότι έχει αλλάξει κάτι σε σένα τον ίδιο και στον συνάνθρωπο και, κατ’ επέκταση, στη σχέση σας, λόγω της σκληρής εργασίας και σύνδεσης. Η μέθεξη είναι η επιβράβευση.

Μπορείτε να μοιραστείτε κάποια βασικά ορόσημα ή σημεία ανατροπής στο ταξίδι σας;

Είναι οι άνθρωποι και οι επιλογές ορόσημα και ανατροπές. Και έχω πληθώρα τέτοιων και νιώθω πολύ τυχερή. Τυχερή που με επέλεγαν και τους επέλεγα. Tο βασικότερο ορόσημο στο ταξίδι μου θα είναι πάντα τα παιδιά μου που καθημερινά με κάνουν να κατανοώ διαφορετικά τον κόσμο.

Υπήρξαν φάσεις που βιώσατε την ανισότητα λόγω φύλου και ανθρώπους που σας εμπόδισαν ή προσπάθησαν να σας αποθαρρύνουν;

See Also

Ναι, έχω βιώσει στυγνή ανισότητα. Πολλοί με εμπόδισαν με διάφορους τρόπους, άτομα και οργανισμοί. Τα κίνητρα τους δεν με αφορούν και θέλω να πιστεύω ότι έχουν ήδη καταλάβει ότι δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να σταματήσει την πορεία μου. Ευτυχώς, σε αντιδιαστολή, υπάρχουν πάρα πολλοί φωτεινοί άνθρωποι που στέκονται φάροι, που πιστεύουν και δημιουργούν πραγματικό πολιτισμό.

Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να το είχατε αντιληφθεί όταν ξεκινούσατε την καριέρα σας;

Ναι. Θα ήθελα να έχω αντιληφθεί πολύ νωρίτερα πώς δουλεύει «επαγγελματικά» ο συγκεκριμένος χώρος. Θα ήθελα να έχουν υπάρξει μέντορες να μου μιλήσουν για την πραγματικότητα, για την ακραία ανταγωνιστικότητα, για το πόση σημασία μπορεί να έχουν οι κοινωνικές επαφές, για όλες τις ικανότητες και ιδιότητες που χρειάζεται να έχει κάποιος έτσι ώστε να αντέξει και να λειτουργήσει επαρκώς στον χώρο. Όποιος μουσικός δεν καταφέρει να κατανοήσει σε βάθος έννοιες δομικές, αρχιτεκτονικές, έννοιες αισθητικής και ζωντανής έκφρασης δεν θα καταφέρει ποτέ να παραμείνει στον χώρο. Αλλά καλό θα ήταν να γνωρίζουμε και την «κοινωνική» πλευρά του επαγγέλματος για να μπορούμε να αποφασίζουμε από νωρίς αν μας κάνει ο χώρος και αν του κάνουμε και εμείς.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2015-2021 Volta Magazine. All Rights Reserved.