Now Reading
HERMÈS: Τρεις ελληνικές ιστορίες

HERMÈS: Τρεις ελληνικές ιστορίες

Christos Zampounis
+6
View Gallery

Ένας γάµος, ένα νησί και µια σχεδιάστρια φουλαριών συνδέουν τον κορυφαίο Οίκο Μόδαςκαι Ειδών Πολυτελείας µε την χώρα µας.

Όταν το 1837, ο Thierry Hermès εγκαινιάζει το πρώτο του κατάστηµα στο Παρίσι, η επιτυχία είναι µονόδροµος για τον ίδιο. Ήδη, από απλός τεχνίτης δερµατίνων ειδών έχει αποκτήσει µία στιβαρή πελατεία, κυρίως από γαλαζοαίµατους και αριστοκράτες. Είναι αλήθεια ότι η ειδικότης του τον βοηθά. Είναι εξπέρ στις σέλλες για ιππασία. Στηριζόµενος στο ταλέντο του πατέρα του, ο υιός Emile-Charles παίρνει µία τολµηρή πρωτοβουλία µεταφέροντας το κατάστηµα στην ακριβότερη εµπορική οδό της εποχής, την Rue du Faubourg Saint Honore. Εκεί ευρίσκεται ακόµη.

Εκατό χρόνια µετά την ίδρυσή του, ο εγγονός Emile-Maurice προσθέτει στα είδη προς πώλησιν τα περίφηµα Carre’s Hermès, τα τετράγωνα silc scarfs.

Η µετεξέλιξις της επιχειρήσεως από national σε global λαµβάνει χώρα το 1978, όταν τα ηνία παίρνει ο Jean-Louis Dumas, πέµπτη, πλέον, γενεά.

Είναι εκείνος που εκτινάσσει τον τζίρο από τα 80.000.000 γαλλικά φράγκα στο 1.000.000.000, εγκαινιάζοντας τριακόσια καταστήµατα ανά την Υφήλιο και συµπεριλαµβάνοντας στον κατάλογο του Οίκου νέα είδη, από κοσµήµατα έως κολώνιες.

Εν τω µεταξύ, οι δρόµοι του έχουν συναντηθεί µε την Ρένα Γρηγοριάδου, µία Αθηναία αρχιτέκτονα, που έχει έλθει να σπουδάσει στο Παρίσι.

Από την ένωσή τους θα αποκτήσουν δύο παιδιά, την Sandrine, η οποία επιλέγει να ασχοληθεί επαγγελµατικά µε την ηθοποιΐα, και τον Pierre-Alexi, που σήµερα είναι cochairman of the board, µαζί µε τον εξάδελφό του Axel.

Το Γραφείο RDI (Rena Dumas Interieur) θα αναλάβει, µεταξύ άλλων projects, την κατασκευή και εσωτερική διακόσµηση των περισσοτέρων καταστηµάτων του Οίκου Hermès, µεταξύ των οποίων και αυτό των Αθηνών.

Εκτός από το ασφαλές γούστο και την επιµονή στην υψηλή ποιότητα, η Ρένα Γρηγοριάδου µοιράζεται µε τον Jean-Louis Dumas την αγάπη για τον γενέθλιο τόπο της.

Μαζί αποφασίζουν να κτίσουν ένα εξοχικό στην Αίγινα, το οποίο σήµερα, θεωρείται, οµολογουµένως, ως ένα από τα ωραιότερα της νήσου του Αργοσαρωνικού. Εκεί περνούν οικογενειακώς τα καλοκαίρια τους, χωρίς σχεδόν κανείς να γνωρίζει την ταυτότητά τους. Στις ίδιες συνθήκες διακριτικότητας θα πορευθούν και στο υπόλοιπο του βίου τους, αποφεύγοντας τα φώτα της δηµοσιότητος και τις κοινωνικές εµφανίσεις.

Το 1986, είχα την ευκαιρία να της κάνω µία συνέντευξη για το περιοδικό «ΜΙΑ», όπου διαπίστωσα τόσο την άρτια επαγγελµατική της κατάρτιση, µέσα από τα σχέδια και τις φωτογραφίες που µου έδειξε, όσο και την βαθιά ελληνικότητά της.

See Also

Περίπου την ίδια εποχή, γνωρίζω σε µία δεξίωση της ελληνικής Πρεσβείας την Ιουλία Λαλαγιάννη-Abadie, η οποία µε ενηµερώνει ότι είναι η δηµιουργός δεκάδων Carre Hermès, αρκετά εκ των οποίων έχουν ελληνικά θέµατα.

Με ιδιαίτερη έκπληξη ανακαλύπτω ότι έχει σχεδιάσει το µαντήλι «1821» εµπνευσµένο από την Ελληνική Επανάσταση, καθώς και µία πλειάδα άλλων, όπως τα «Skyros», «Kosmima», «Gloire d’ Alexandre», «Ciels Byzantins», όλα εµπνευσµένα από τον γενέθλιο τόπο. Με παραγγελιοδόχο τον ίδιο τον πρόεδρο του Οίκου, η Julie Abadie συνέχισε σχεδιάζοντας τα επόµενα χρόνια, τα «Le Triomphe du Paladin» εµπνευσµένο από τον Άγιο Γεώργιο, Les Printemps de Thera (Σαντορίνη), Geometrie Cretoise, κ.ά., έως την αποδηµία του Jean-Louis και της Rena Dumas.

Την σκυτάλη έχει παραλάβει σήµερα, η έκτη γενεά διατηρώντας τον οικογενειακό χαρακτήρα, αφού οι 16 συνολικώς απόγονοι ελέγχουν το 75% των µετοχών της εταιρείας. Το υπόλοιπο 25% είναι public, ελέω Χρηµατιστηρίου. Ο Pierre-Alexi και Sandrine συνεχίζουν να έρχονται στην Αίγινα οµνύοντας στην µνήµη της µητέρας τους.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0

© 2015-2021 Volta Magazine. All Rights Reserved.